Tábor 2012 - předodjezdové informace

22.6.2012 12:24
Rubriky: Tábor

Odevzdání batožin (kufry, krosny): pátek 22. 6. od 16 do 20 hodin v klubovně

Sraz k odjezdu: sobota 30. 6. v 9:00 na nádraží v Radotíně

Odevzdat na srazu

  • bezinfekčnost
  • kartička pojištěnce (kopie)
  • očkovací průkaz (kopie)
  • papír pro zdravotníka
  • osobní léky - podepsané
  • souhlas obou rodičů pro zdravotnická zařízení

S sebou do vlaku

  • skautský kroj - na sebe
  • svačinu a pití - první jídlo bude teplá večeře
  • pohodlné boty na cestu do tábora
  • něco nepromokavého

Tábor - základní informace

12.6.2012 12:26
Rubriky: Tábor

Sraz k odjezdu: v sobotu 30. 6. v 9:00 na vlakovém nádraží v Radotíně

Kontakt během tábora: Jiří Procházka - 739 240 406

Doručovací adresa: středisko 5. květen Radotín, Pošta Bezdružice, ČSA 180, 349 53 BEZDRUŽICE

Návrat: v neděli 15. 7. v 15:58 na nádraží v Radotíně

Stavění tábora a přihlášky

5.6.2012 22:10
Rubriky: Tábor

Tento rok mohou skautky a skauti vyrazit na stavění tábora! 

Vyrazit na naší táborovou louku o týden dřív a vlastníma rukama si tábor postavit - to je spoustu práce. Zároveň ale nikdy nechybí ani hodně legrace, ježdění do lomu a užívání si tábora bez našich nejmenších. Termín je 23.-30.6. Na konec roku je možné dostat od Junáka do školy omluvenku. Pokud chceš jet, přihlaš se do 17.6. na schůzce či Aničce mailem! 

A pokud jste ještě někdo, kdo nedonesl přihlášku, vemte ji s sebou na nejbližší schůzku a pošlete Aničce sms, že s vámi máme počítat!

do tábora zbývá jen 25 dní...

Předtáborové setkání s rodiči 13.6. 2012

5.6.2012 21:57
Rubriky: Tábor

 Chcete se dozvědět, co vaše dítě čeká na táboře? Poradit se ohledně nějaké obavy či nákupu skautské výbavy? Chtěli byste přesně vědět, jak to bude s příjezdem a odjezdem na tábor, odevzdáním zavazadel? Přijďte se zeptat přímo vůdce tábora Jíry a ostatních vedoucích.

Informační schůzka se bude konat v klubovně 13.6.2012 od 18:30 přímo po schůzce skautek. Je určena především pro rodiče našich nováčků, ale přijít může samozřejmě každý.

Pro informace se také můžete obrátit na vůdce tábora (i střediska) emailem. Jíra Procházka: jir.prochazka@gmail.com

Tábor 2011 - info před odjezdem

29.6.2011 20:27
Rubriky: Tábor

Odevzdání zavazadel: pátek 15. července v 16:00 – 20:00 v klubovně

Odjezd na tábor: sraz ve čtvrtek 21. července v 8:40 na vlakovém nádraží v Radotíně
Pojedeme vlakem v 9:32 na Hlavní a dále rychlíkem R756 v 10:10.

Odevzdat na srazu: prohlášení o bezinfekčnosti, zpráva pro zdravotníka, osobní léky (popsané), kartička pojišťovny (kopie), očkovací průkaz (kopie)

S sebou do vlaku: kroj na sebe, svačina (první jídlo bude teplá večeře), pití, pohodlné boty (do tábora to je přes hodinu pěšky), pláštěnku nebo nepromokavou bundu, malý batoh

Příjezd: sobota 6. srpna v 18:31 na vlakové nádraží v Radotíně
Pojedeme rychlíkem R761 z Plzně s přestupem na Smíchově.

Adresa pro doručování: Středisko 5. květen Radotín, Pošta Bezdružice, ČSA 180, Bezdružice 349 53

Kontakt během tábora: Tomáš Mravenec Weiss – 774 901 154, vůdce tábora
Veronika Mechy Nešverová – 605 405 886, zástupce vůdce tábora

Na tábor prosím nedávejte svým dětem žádnou elektroniku kromě foťáku. Tzn. mobily, digihry, mp3 přehrávače, atp.

V případě potřeby je možné volat na kontakt výše.

Před odjezdem prosím prohlídněte svým dětem hlavy, zda nemají vši.

Pokud máte doma starou autolékarničku a nemáte pro ni využití, tak ji prosím odevzdejte spolu se zavazadly do klubovny. Na táboře budeme mimo jiné procvičovat první pomoc, a tak se nám bude hodit prošlý zdravotnický materiál.

Pokud například nemůžete odevzdat zavazadla v daném termínu nebo si chcete dítě vyzvednout jinde, než v Radotíně, tak se domluvte s vůdcem tábora, popř. jeho zástupcem.

Informace k táboru pro nováčky

29.6.2011 00:51
Rubriky: Tábor

 Informace pro rodiče nováčků aneb jak to na táboře chodí:

  • Děti čekají na každý pohled nebo dopis. Piště jim proto prosím často – optimálně jednou za dva dny.
  • Neposílejte jim ale žádné balíčky se sladkostmi – pokud přijde, tak bude rozdělen mezi všechny děti. Samozřejmě si do kufru mohou nějaké zabalit, ale prosíme přiměřeně a to, co se nezkazí.
  • Oblečení volte spíše starší, na táboře se snadno poničí.
  • Věci zabalte do kufru, je přehlednější pro hledání věcí, než batoh. Velký batoh slouží na vícedenní výlet a je dobré, aby měl pevná záda. Malý batoh je na kratší výlety – do lomu na koupání apod.
  • Děti se dostanou do města, kde je možné si něco koupit asi 2x za tábor. Doporučené kapesné je cca sto korun.
  • Děti spí ve stanech na tvrdých dřevěných postelích. Nezapoměňte proto na karimatku – nejvhodnější je běžná pěnová karimatka – je měkčí, než alumatka a lehčí než nafukovací.
  • Na wc se chodí na latrínu. Myjeme se nejčastěji v potoce a zájemci chodí do indiánské sauny. Pitná voda se dováží v barelech z blízké vesnice.
  • Všechny léky, které dítě užívá dejte prosím s ostatními věcmi (viz výše) zdravotníkovi při odjezdu.
  • Zavazadla se odevzdávají tak brzo proto, že už následující den se odjíždí tábor stavět.
  • Pevné boty pořiďtě co nejdříve, aby se ještě stačily prošlápnout a nedělaly se v nich puchýře.
  • Fotky z minulých táborů najdete ve fotogaleriích jednotlivých oddílů nebo střediska. Odkazy na vše na střediskových stránkách.

Tábor 2011

22.4.2011 21:48
Rubriky: Tábor

Termín: 21. 7. - 6. 8. 2011

Místo: údolí Úterského potoka u Konstantinových Lázní

Cena: 3 300,- Kč

Přihláška: nejpozději do 15. května

Zaplacení: nejpozději do 15. června

Platba: na účet střediska - 126549349/0800, variabilní symbol - prvních šest číslic RČ dítěte, vzkaz pro příjemce - jméno dítěte

Místo: Společný letní tábor našeho střediska se bude konat tradičně na louce u Hlaváčkova mlýna v údolí Úterského potoka nedaleko Konstantinových Lázní (severozápadně od Plzně). Úterský potok je chráněn jako přírodní park a příroda je zde nedotčená a jako stvořená pro strávení letního tábora. V okolí je mimo jiné i několik nádherných zřícenin.

Program: Děti čeká napínavá celotáborová etapová hra, oddílový program, hry, soutěže, sportování, koupání,... Na táboře je každý den jiný a jedinečný. Zkoušíme například svoji zručnost na lanových překážkách, při vaření, při práci se dřevem nebo při stavbě ohniště. Děti se tu dozví mnoho zajímavých informací a vyzkouší si nové věci na zájmových klubech. Nemohou se opomenout ani večery u táborových ohňů, zábavné večery v teepee nebo indiánská sauna. Zkrátka, stojí to za to!

Elektronika: Na tábor nepatří žádná elektronika kromě foťáku. Chceme, abychom čas na táboře opravdu prožili spolu a ne ve světě virtuálním. Táborový program spolu s okolní přirodou účastníkům nabídnou hodnotnější strávení času, než počítačové hry. Na táboře je mobil, na který je v případě potřeby možné kdykoli zavolat.

Přihláška: Odevzdáním přihlášky na tábor rodiče berou na vědomí, že účastnický poplatek před začátekem tábora bude možné vrátit pouze v případě nemoci dítěte. V ostatních případech bude várcena puze část poplatku snížená o nutné náklady. Pokud dítě onemocí na táboře, bude mu várcena odpovídající část poplatku.

Předtáborové setkání: S vedením tábora se můžete setkat začátkem června. To je doporučeno zejména rodičům nováčků. Rádi vám poradíme s vybavením dítěte na tábor a zodpovíme všechny dotazy ohledně tábora. Na této schůzce budou zároveň upřesněny organizační záležitosti - odjezd a příjezd dětí, odevzdání batožin.

Adresa pošty: Středisko 5. květen Radotín, Pošta Bezdružice, ČSA 180, 349 53 Bezdružice

Vedoucí tábora: Tomáš Weiss - Mravenec (tomas tečka weiss zavináč gmail tečka com)

Tábor Konstantinovy lázně - odjezd, příjezd, adresa

5.6.2010 15:23
Rubriky: Tábor

Odjezd

Sraz:

Odevzdat na srazu: prohlášení o bezinfekčnosti, papír pro zdravotníka, kartička pojištěnce, léky (podepsané)

S sebou do vlaku: svačina, pití, kroj a pohodlné boty (na sebe)

Příjezd z tábora

Adresa tábora: Skautský tábor stř. 5. květen Radotín, pošta Bezdružice, ČSA 180, 349 53

Seznam věcí na tábor

5.5.2010 21:07
Rubriky: Tábor

Letní skautský tábor stř. 5. květen Radotín, rok 2011

Vybavení do stanu:

kufr, igelit (ideálně 2x2 m), karimatka, spacák, kapsář, ramínko.

Oblečení:

ponožky tenké i tlusté, spodní prádlo, trička s dlouhým i krátkým rukávem, družinové tričko, košile, kraťasy, oblečení do lesa (maskáče, kalhoty přírodní barvy), plavky, kšiltovka (nebo klobouček, proti slunci), oblečení na spaní (nejlépe tepláková souprava), mikina (svetr, fleece mikina), bunda (větrovka), pláštěnka.

Boty:

pevné vyšlápnuté boty (pohory, na delší výpravy), tenisky (na hry a chození po táboře), sandále, holinky.

Skautský kroj:

krojová košile, šátek, turbánek, píšťalka, zelená šňůrka, kalhoty přírodní barvy (hnědé, zelené, béžové, khaki) - bezpodmínečně nutný.

Osobní hygiena:

ručník (osuška, 2x), mýdlo, šampón, hřeben, kartáček na zuby, pasta, toaletní papír 3 ks, krém na opalování, sluneční brýle.

Stravovací potřeby:

lžíce, plecháček (označený).

Ostatní vybavení:

baterka (s náhradním zdrojem), malý batůžek, krosna na dvoudeňák, psací a kreslicí potřeby, blok, dopisní papír, obálky, známky, šicí potřeby, zavírací špendlíky, zavírací nůž, repelent, láhev na vodu (1,5 litru), zpěvník, zápisník, stezka, uzlovačka, KPZ, hudební nástroj, případně další věci jako např. plyšák ;o)

Důležité:

léky, očkovací průkaz (dobrovolně, kopie), kartička zdravotní pojišťovny (kopie), bezinfekčnost, papír pro zdravotníka - vše se odevzdává v den odjezdu na tábor

Táborový řád

5.5.2009 18:51
Rubriky: Tábor

Skautský tábor stř. "5. květen" Praha 5 - Radotín, rok 2009

  1. Bez vědomí denního rádce a svého oddílového vůdce nesmí nikdo opustit prostor tábora, ani pokud jde o návštěvu nejbližšího okolí.
  2. Není dovoleno vstupovat do cizího stanu bez souhlasu jeho obyvatel, do stanu s invenářem bez svolení správce materiálu.
  3. Do zásobovacího stanu má přístup pouze příslušný vedoucí nebo jím pověřený zástupce.
  4. Do kuchyně má přístup pouze personál kuchyně, směna, zdravotník a vedoucí (ostatní jen na vyzvání).
  5. Ve stanech není dovoleno jíst ani přechovávat jídlo. To neplatí pro nemocné účastníky tábora.
  6. Sportovní nářadí, nástroje, nářadí a další materiál půjčuje správce materiálu. Ztrátu nebo poškození hradí viník.
  7. Za pořádek v kuchyni, sklípku, jídelně (stoly po jídle) a okolí kuchyně včetně pytlů a nádob na odpad odpovídá denní služba a šéf-kuchař dne. Za pořádek v jídelně a ostatních prostorách tábora odpovídá denní rádce.
  8. Za pořádek ve stanu a jeho okolí odpovídají obyvatelé stanu.
  9. Denní služba se střídá dle rozpisu a přebírá kuchyň a jídelnu v čistém a uklizeném stavu.
  10. Směna ve službě pod vedením rádce zajišťuje vaření a další úkoly dle předepsaných povinností.
  11. Pitná voda se dováží a přechovává v určených nádobách z označeného zdroje. Používat na pití, čištění zubů a mytí nádobí jinou vodu je zakázáno.
  12. Koupání je dovoleno jen na určeném místě za dozoru osoby starší 18ti let. Koupání jednotlivců je zakázáno.
  13. Oheň je možno rozdělávat pouze na místech k tomu určených a se svolením vůdce.
  14. Odpadky se smějí vyhazovat jen do určených pytlů. Ke každému odpadu (papír, plast, sklo, komunální) je určen označený pytel. Taktéž odpadní voda (např. z nádobí) se vylévá do nádob k tomu určených.
  15. Není dovoleno libovolně porážet stromy nebo je osekávat, loupat z nich kůru apod. Pro potřeby kuchyně smí být používáno pouze suché dřevo.
  16. Tělesnou potřebu je možno vykonávat jen na místě k tomu určeném. Každý je povinen po odchodu z latríny si umýt ruce v dezinfekčním prostředku, který je opodál k dispozici.
  17. Každé poranění, nevolnost nebo jiné zdravotní problémy své i kamarádovy je třeba neprodleně hlásit táborovému zdravotníkovi.
  18. Od večerky do budíčku a při poledním klidu se nikdo nesmí zbytečně bavit, svítit či opouštět stan. Jakákoliv činnost v tuto dobu smí být vykonávána jen se svolením příslušného vedoucího.
  19. Každý účastník tábora je povinen minimálně jednou týdně napsat domů.
  20. Digitální hry, magnetofony, walkmeny, mobilní telefony a podobné přístroje na tábor nepatří. Pokud budou nalezeny u účastníků tábora, budou na náklady rodičů poslány domů.
  21. Každý účastník je povinen se s tímto táborovým řádem seznámit a řídit se jím.
  22. Dle okolností může vedoucí tábora tento táborový řád kdykoliv pozměnit či doplnit.
  23. Samozřejmostí je zákaz kouření a pití alkoholických nápojů.

Vedení tábora tvoří vůdce a jeho zástupce. Jsou to dospělí činovíci s příslušnou odpovědností. Táborovou radu tvoří vedení tábora, ostatní činovníci, roveři a rangers. Případné přestupky proti táborovému řádu bude řešit vedení tábora. Při hrubém porušení táborového řádu může být provinilec předčasně odeslán domů.

Informace o táboře 2008

5.6.2008 18:49
Rubriky: Tábor

LETNÍ SKAUTSKÝ TÁBOR HLAVÁČKŮV MLÝN 2008 Letošní tábor se bude již podruhé konat v lokalitě Přírodního parku Úterského potoka nedaleko Hlaváčkova mlýna. V blízkosti tábora se nachází zřícenina hradu Falkenštejn, tábořiště bude umístěno na louce v těsné blízkosti lesa a Úterského potoka. Nejbližším větším městem jsou Konstantinovy Lázně (7 km). Koupání je možné přímo v Úterském potoce a doufáme, že i na koupališti v Konstantinových Lázních. Letos nás čeká opět velmi zajímavá etapová hra a zájmové kluby (např. zdravověda, sebeobrana, znalost dřevin, květin a zvířátek a spousta dalších). Vydáme se na jednodenní i dvoudenní výlety na zajímavá místa západních Čech. Po večerech si zahrajeme společné hry a zazpíváme si u táborových ohňů. Termín konání: 30. června - 18. července 2008 Účastnický poplatek: 3 500,- Kč Adresa tábora: Skautský tábor stř. "5. květen" Praha 5 - Radotín; Pošta Bezdružice, ČSA 180, 349 53 Poplatek za tábor prosíme uhraďte nejpozději do 31. května 2008 na účet střediska u České spořitelny, a. s., Praha - Radotín: 126549349/0800 - jako variabilní symbol uveďte rodné číslo dítěte, jinak nejsme schopni platbu identifikovat! Přihlášku na tábor odevzdejte nejpozději do 30. dubna 2008 ! Na tábor je bez výjimky zakázáno brát veškerou elektroniku kromě fotoaparátu !!!!! V případě, že bude u dítěte nalezena, bude na náklady rodičů poslána domů. Odevzdáním přihlášky na tábor se rodiče zavazují, že se dítě tábora zúčastní a to po celou dobu jeho trvání. Z důvodů špatné zkušenosti z minulých let není možné, aby dítě předčasně odjelo z tábora (např. z důvodů dovolené či jiného tábora). Účastnický poplatek před začátkem tábora bude možné vrátit pouze v případě nemoci dítěte. V jiném přápadě bude vrácena puze poměrná část poplatku, snížená o nutné náklady. Pokud dítě onemocní na táboře, bude mu vrácen účastnický poplatek v odpovídající výši. Předtáborové setkání s vedením tábora (především doporučujeme rodičům nováčků) se bude stejně jako v minulých letech konat začátkem června. Rádi Vám poradíme s vybavením dítěte na tábor a zodpovíme případné dotazy ohledně tábora. Dále budou upřesněny organizační záležitosti - odjezd a příjezd dětí, odvoz batožin (a materiálu). Všechny informace budou dávány dětem na schůzkách i na internetové stránky. Nejpozději bude vše k dispozici do 6. 6. 2008. Případné dotazy vám zodpoví: vedoucí tábora: Ondřej Kunt (Kop) - 608 725 962, O.Kunt@seznam.cz zástupce vedoucího tábora: Michal Baláž (Ještěr) - 728 411 071, queek@atlas.cz Přihlášku, papír pro zdravotníka, bezinfekčnost, obecné informace a doporučený seznam věcí (ve Wordu) najdete zde.